BuzzadorBLOG

söndag 21 februari 2016

Drömmar!!

Vad betyder en dröm igentligen?
När jag tänker på drömmar så tänker jag på flera olika slags drömmar. Det finns dom drömmar man vet bara är en dröm å så finns det dom drömmar man strävar efter att få uppfyllda. Sedan finns det ju dom drömmar dom man har när man sover där det kan vara roliga, jobbiga eller mardrömmar.
Men nu var jag lite mer inriktad på vad är en dröm egentligen. Så länge som jag kan minnas så har en dröm för mig varit att få stå på Melodifestivalens scen å verkligen äga en låt, få känna ljusets strålar på mig å höra publikens jubel. att få stå där å uppträda. Men det är oxå bara en dröm som jag vet aldrig kommer att gå i uppfyllelse. Dels för att jag har inte varit seriös i att ta sånglektioner, jag har en fruktansvärd scenskräck och vem skulle skriva en låt till mig för att uppträda med på en så stor musiktävling som Melodifestivalen. Så därför är det en dröm som bara kommer vara en dröm.
Sedan har jag ju en dröm som faktiskt kan gå i uppfyllelse, det är ju att jag å min lilla familj får det livet vi vill ha men där är ju mer en dröm som man kan se framför sig en dröm man kan jobba på för att få en dröm som man delar med någon annan är lättare att få uppfylld.

Dom värsta drömmarna är ju mardrömmarna  där har vi dom som man drömmer när man sover å dom som man är rädd för att skall bli sanna.
En av mina värsta mardrömmar för tillfället är ju att jag är livrädd att behöva gå tillbaka till soc. Det bästa med den sortens mardrömmar är att man får en motivation att orka kämpa för att det inte skall bli sanning, man får en strävan att ta sig igenom dagarna-veckorna-månaderna. Visst det är inge kul med den sortens drömmar men för att sanningen skall komma fram ALLA har mardrömmar även om dom inte vill erkänna det. ALLA behöver den där mardrömmen för att kämpa vidare. ALLA har en dröm dom vill uppnå.

Man behöver alla slags drömmar för att leva. Om du inte skulle ha en dröm som bara är det just en dröm så skulle livet vara tråkigt, man behöver dendära drömmen som man delar med någon man håller kär och man behöver mardrömmen som får en att kämpa vidare å våga leva.
Så mitt råd till folket är våga drömma..!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar